piątek, 13 maja 2016

szyjemy :)

Co jest dobre na deszczowe dni? ... :D Szycieeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)
a WIEC SZYJEMY :)
Na kolorowo i mięciuchno.Zaczęło sie od kocykow i malutkich sóweczek .Oj ciężko się szyło bo minky niesforne i uparte tak samo jak ja....Ale po długiej przeprawie udało się..



Przyznam,że szylo sie okropnie...I juz nawet myslałam,że co tam...nie będę się meczyć bo ile szycie jest trudne  to prucie o wiele straszniejsze...Ale tamtadaaaaaaaam...całkiem przez przypadek odkryłam że mam stopkę z gornym transportem...I że z nia szycie minky jest bardzo fajne a nawet przyjemne :)






Polecam.NIC juz nie jest mi straszne :D
No i poczyniłam...kocyki syrenie ogonki :)





Jutro siadam i szyje dla synka rekinka :)Wzoru jako takiego nie mam.Kroiłam od razu material zerkając na zdjęcia w neciku.Sprobujcie...super zabawa :)

A tu sowka ...moze sie skusicie i wyczarujecie cudne przytulasie  :)




A na koniec zapraszam na serniczek....Pyszny...delikatny i calkiem nietuczacy :)Zmodyfikowalam przepis tak bym mogla sobie siebie sama porozpieszczac bo przeciez ja od wieki wiekow na DIECIE jestem :D


A więc na spod blaszki wykładamy upieczony biszkopt ***przepis poniżej*** Nasączamy   wedle uznania.I wylewamy masę serową***przepis ponizej *** 
Pieczemy okolo 50 min w nagrzanym do 180* piekarniku.

***biszkop z 3 jaj
3 białka ze szyptą soli ubic na sztywno.Dodając pod koniec ubijania partiami drobny cukier  tak okolo 1/3 szkl.
3 żołtka rozmacic z 1/5 szkl goracej wody
Polączyć bialka z żołtkami.W kilku porcjach dodać 3 kopiaste łyżki mąki tortowej i 1 łyżkę mąki ziemniaczanej .Delikatnie polączyć.Dno formy wylożyć papierem ,boczków nie smarować.Piec w nagrzanym piekarniku 175* okolo 25 minut.

***masa serowa
1 kostkę sera białego rozgniesc tłuczkiem lub widelcem.Dodać okolo 300 ml jogurtu greckiego gęstego .Wymieszać i dodać 4 żółtka.
Ubić (4 białka z duzych jaj ) z 1/2 szkl drobnego cukru.
Do twarogowej masy dodac przesiane 2 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej i 1 kopiatą łyżke mąki pszennej.Dodać też do tej masy 300 ml mleka (tem.pokojowa)Wrzucic opcjonalnie ulubione bakalie  około 15 dag :) Krotko miksowac.
Na koniec połączyć delikatnie białka z masą serową.
Wylać na nasączony biszkopt i piec.Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Nie będę piękla bo szkoda kg sera, w pieczeniu jestem noga. kocyk cudny marzył mi się taki ale niestety mnie nie stać. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. 1 kostka okolo 250g.Przepraszam to te moje roztargnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kocyk, sernik smacznie wygląda i choć też wiecznie na diecie to się skuszę i sprawdzę przepis😊 pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Limonkowy kocyk absolutnie obłędny! A serniki odkryłam rok temu i tez uwielbiam :-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń